Allmän del
1.
Vilket är Ditt samlade omdöme om:
2.
Hur nöjd är Du med kvaliteten på kursens...
3.
Hur anser Du att informationen från kursledningen har fungerat (tillgång till schema i tid, tillgång till handouts, information om ändringar, material på Studium, etc.)?
4.
I vilken grad anser Du att examinationen/examinationerna var relevant/a i förhållande till kursens målbeskrivning?
5.
I vilken grad anser Du att kursens innehåll motsvarade målbeskrivningen?
6.
I vilken grad anser Du att lärarna på kursen har gett Dig värdefull feedback på Dina prestationer (t.ex. i samband med fall- och grupparbeten, laborationer och seminarier)?
7.
I vilken grad anser Du att Du har givits goda möjligheter att vara aktiv under kursen (vid t.ex. seminarier, grupparbeten, redovisningar, föreläsningar, PBL/Case etc)?
8.
Vad har varit särskilt bra under kursen? Ex. om du blivit entusiasmerad av lärare. Motivera.
9.
Ange den lärare du tycker varit bäst under kursen. Motivera
10.
Har Du några förslag till förbättringar på kursen?
11.
Om du upplever eller har upplevt dig utsatt för diskriminering, trakasserier eller sexuella trakasserier i samband med dina studier vid Uppsala universitet och behöver information om var du kan få råd och stöd, se: https://www.uu.se/student/regler-och-rattigheter/krankande-behandling Här får du gärna lämna konstruktiva förslag på hur kursen (t ex undervisningen, läraktiviteterna, kurslitteraturen och/eller examinationen) skulle kunna förbättras för att alla studenter ska känna sig välkomna och kunna delta på lika villkor.
12.
Är kursens struktur på Studium bra?
13.
Vad kan förbättras på Studium?
Kursspecifika frågor
The course components
14.
I take this course as part of my
15.
I have the following backgrounds
Question 2-7: Rate how satisfied you are with each component of the course
16.
Theoretical understanding of health economic evaluations (Lectures concerning designing an evaluation, identifying and valuing resources and outcomes, and making a decision)
17.
Practical understanding of Health Economic Evaluation (Seminars concerning designing an evaluation, identifying and valuing resources and outcomes, and making a decision )
18.
Critical Appraisal of Health Economic Evaluations (Lecture and discussion seminar)
19.
Ethical implications of Health Economic Evaluations (Lecture and discussion seminar)
20.
Guest lecture from TLV
21.
Guest lecture from Pharmaceutical company
22.
Guest lecture from Uppsala University, Dpt. Of Pharmacoepidemiology
23.
Guest lecture from Swedish Institute for Health Economics
24.
I feel that the level of difficulty of the course has been:
25.
Sum up your main impression of the course by marking the three words or phrases that best describe the course as you see it:
26.
The course goals were clear at the start of the course.
27.
The crash course in the beginning of the course helped me structure the course.
28.
The teacher(s) we have mainly had in the course has/have been good at explaining aspects of the course that are difficult to understand.
29.
Examinations accorded well with the content of the course.
30.
How many hours/week have you devoted to the course (including scheduled instruction)?
31.
Has this course changed your interest for health economics?
Thanks for your participation!