Kursvärdering teori inom sjuksköterskeprogrammet
1.
Hur nöjd är du med kursinformationen före kursstart?
2.
Hur nöjd är du med kursinformation under kursen?
3.
Jag har tagit del av kursens mål
4.
Jag har vetat vad som förväntas av mig i den här kursen i relation till kursmålen
5.
Examinationerna stämde väl överens med kursens mål
6.
Det har funnits goda möjligheter för oss studenter att vara aktiva (tex genom uppgifter och arbetsformer) i kursens olika moment
7.
I vilken grad har respektive undervisnings-/examinationsform nedan bidragit till ditt lärande under kursen?
8.
Jag anser att omfattningen av kurslitteraturen i förhållande till kursens längd har varit
9.
I vilken grad har kursen bidragit till en inblick i aktuell forskning inom området?
10.
I vilken grad har du utvecklat din förmåga till kritiskt tänkande.
11.
I vilken grad har kursen utvecklat din förmåga att förstå och skriva vetenskaplig text?
12.
Jag anser att den fysiska studiemiljön har varit tillräcklig avseende lokaler och trådlösa nätverk.
13.
Jag anser att den digitala undervisningen har fungerat tillfredställande
14.
Jag tycker att jag som student har blivit väl bemött av:
15.
I vilken grad bedömer du att det du lärt dig på kursen har förberett dig för ett framtida yrkeslivsliv?
16.
Det här var särskilt bra med kursen.
17.
Det här kan förbättras i kursen. Ge så konstruktiva förslag som möjligt.
Kursvärdering VFU inom sjuksköterskeprogrammet
18.
I vilken grad har kursens VFU bidragit till att du har nått kursmålen?
19.
I vilken grad har ditt lärande satts i centrum under VFU?
20.
I vilken grad anser du att kursmålen har examinerats på ett rättssäkert sätt under din VFU?
21.
I vilken grad har kursens VFU förberett dig för ditt framtida arbetsliv?
22.
I vilken grad har du haft inflytande över VFU-periodens:
Fritextsvar
23.
I vilken grad har din studiemiljö under kursens VFU varit tillgänglig och inkluderande?
24.
I vilken grad har de teoretiska inslagen i kursens VFU ( t ex uppgifter, seminarier) bidragit till:
25.
Detta var särskilt bra med kursens VFU:
26.
Hur kan kursens VFU förbättras?
27.
Vet du vart du kan vända dig om du har frågor eller synpunkter på kursen?
28.
Har du någon gång under dina studier på kursen upplevt att du blivit utsatt för diskriminering? Med diskriminering menas att någon missgynnas genom sämre behandling än någon annan på ett direkt eller indirekt sätt eller på grund av bristande tillgänglighet.
29.
Om du svarat ja på föregående fråga:
På vilken/vilka grunder har du upplevt att du blivit utsatt för diskriminering? Det är möjligt att ange flera svarsalternativ.
30.
Har du någon gång under dina studier på kursen upplevt att du blivit utsatt för trakasserier? Med trakasserier menas ett uppträdande som kränker någons värdighet och som har samband med någon av diskrimineringsgrunderna kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder.
31.
Om du svarat ja på föregående fråga:
På vilken/vilka grunder har du upplevt att du blivit utsatt för trakasserier? Det är möjligt att ange flera svarsalternativ.
32.
Har du någon gång under dina studier på kursen upplevt att du blivit utsatt för sexuella trakasserier? Med sexuella trakasserier menas ett uppträdande av sexuell natur som kränker någons värdighet.
33.
Här får du gärna lämna konstruktiva förslag på hur kursen (t ex undervisningen, läraktiviteterna, kurslitteraturen och/eller examinationen) skulle kunna förbättras för att alla studenter ska känna sig välkomna och kunna delta på lika villkor:
Om du upplever eller har upplevt dig utsatt för diskriminering, trakasserier eller sexuella trakasserier i samband med dina studier vid Uppsala universitet och behöver information om var du kan få råd och stöd, se: http://uu.se/student/rattigheter/arbetsmiljo-och-lika-villkor/.