Nya Kurt-beställningar görs nu i ny uppdaterad version av Kurt

Under en övergångsperiod kommer två versioner av Kurt att samexistera, dina gamla beställningar kommer återfinnas i gamla Kurt (som du nu befinner dig på), men alla framtida beställningar kommer att göras i nya Kurt. När gamla Kurt stängs ner helt kommer alla dina Kurtar att flyttas över till nya Kurt, så ingenting kommer att gå förlorat.

Öppna Nya Kurt


Biomedicinska analytikerprogrammet

För Biomedicinska analytikerprogrammet gäller följande för standardfrågor och granskning.

Standardfrågor

Nedan visas de standardfrågor som används för kurser inom Biomedicinska analytikerprogrammet. Standardfrågorna finns i två uppsättningar.

Standardfrågor för Biomedicinska analytikerprogrammet – övergripande del
1.
Mitt allmänna omdöme om kursen är
mycket dåligmycket bravet ej
2.
Jag anser att kuskapsstoffet i förhållande till den givna tiden var
för litetför omfattandevet ej
3.
Jag anser att kursens innehåll följde målbeskrivningen i kursplanen
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
4.
Jag har haft hjälp av målbeskrivningen i kursplanen vid inlärningen
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
5.
Vad var särskilt bra på kursen?
6.
Saknade du någon föreläsning, seminarium eller något ämne?
7.
Jag tycker att svårighetsgraden var
för lågför högvet ej
8.
Mina förkunskaper var tillräckliga
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
9.
Jag tycker kursledningen har fungerat
mycket dåligmycket bravet ej
10.
Kurslitteraturen var
mycket dåligmycket bravet ej
11.
Det kursmaterial (förutom kurslitteratur) som tillhandahölls var
mycket dåligmycket bravet ej
12.
Mitt allmänna omdöme om schemat var
mycket dåligmycket bravet ej
Kommentar
13.
Jag tycker att miljön i undervisningslokalerna var
mycket dåligmycket bravet ej
14.
Kursen känns relevant i min utbildning
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
15.
Lärarna har visat stort intresse för studenternas synpunkter
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
16.
Lärarna har generellt varit engagerade i undervisningen
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
17.
Min insats i kursen har varit
litenlagomstorvet ej
18.
Hur stor del av undervisningstiden var du närvarande?
0%25%50%75%100%vet ej
19.
Hur många timmar per vecka har du i snitt lagt ner på kursen, inklusive schemalagd tid?
10203040>40vet ej
20.
Ange i vilken utsträckning du anser att föreläsningar har bidragit till inhämtandet av dina kunskaper på kursen.
inte allsi hög gradvet ej
21.
Ange i vilken utsträckning du anser att seminarier har bidragit till inhämtandet av dina kunskaper på kursen.
inte allsi hög gradvet ej
22.
Ange i vilken utsträckning du anser att laborationer har bidragit till inhämtandet av dina kunskaper på kursen.
inte allsi hög gradvet ej
23.
Examinationen har givit mig tillfälle att på ett rättvisande sätt visa mina kunskaper.
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
24.
Examinationen var relevant i förhållande till målbeskrivningen i kursplanen
instämmer inte allsinstämmer heltvet ej
25.
Om du anser att bemötandet (med avseende på kön, könsöverskridande identitet, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder) i något avseende skulle kunna förbättras på kursen, får du gärna lämna konstruktiva förslag till förbättringar:
26.
Har du fått information om föregående års kursrapport?
27.
Skriv gärna egna kommentarer. Ange frågans nummer.
Standardfrågor för Biomedicinska analytikerprogrammet – VFU-del
1.
Vilket laboratorium har du varit på? *
Besvara frågorna i skala 1 - 5 där 1 = nej, inte alls och 5 = ja, väldigt mycket. Markera den siffra eller Ja/Nej-alternativ, som du anser mest överensstämma med din uppfattning.
2.
Har din praktik motsvarat dina förväntningar? *
12345vet ej
3.
Hade du tillräckligt med teoretiska kunskaper? *
12345vet ej
4.
Har du haft tillgång till metodbeskrivningar?
5.
Har du deltagit i seminarier och/eller föreläsningar på praktikplatsen?
6.
Informerades du om säkerhetsföreskrifter?
7.
Har den här perioden stimulerat dig till fortsatta studier?
8.
Känner du dig nöjd med din placering?
9.
Kan du tänka dig att arbeta på den här typen av laboratorium?
10.
Om du anser att bemötandet (med avseende på kön, könsöverskridande identitet, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder) i något avseende skulle kunna förbättras på kursen, får du gärna lämna konstruktiva förslag till förbättringar:
11.
Har du fått information om föregående års kursrapport? *
Ge även synpunkter på nedanstående moment. Vi emottar med tacksamhet konstruktiva förslag till förändringar.
12.
Labdagboken
13.
Placeringen som helhet
14.
Annat

Granskning

Granskning av kursvärderingar för Biomedicinska analytikerprogrammet görs av Studierådet.